Dangerous animals and... aboriginals?

Gisteren zijn we geland in Alice Springs. Dit is alweer de 8e keer tijdens deze reis dat ik heb gevlogen en ik haat ‘kleine’ vliegtuigen (Lees: Boeing 747’s). Turbulentie zuigt echt!
Anyway is Alice Springs precies zoals ik me had voorgesteld, kalig, droog en oranje. Maar wel supervet! Ik waan mij echt in de woestijn :D whahaha.

Alice Springs schijnt wel het meest crimineel van Aussie te zijn en Chris en ik zijn een beetje bang voor de aboriginals hier :P. Ze schijnen in de avond vooral aan de jerry te zijn… dus dan gaan we de straat niet op. Maar ik denk dat het allemaal wel meevalt.

Maandag en dinsdag waren we in Cape Tribulation. Hier komt het regenwoud uit op het rif (Great Barrier Reef) en het is een van de weinig plekken in Aussie en in de wereld waar dat dus bestaat. Het is echt heel mooi. We sliepen in een hostel midden in het regenwoud. Echt heel maf, liep ik daar in mn boxershort naar de douche midden in de jungle met allerlei vreemde diergeluiden uit de bosjes. We hadden dus geen douche in onze dorm :'(. Ik weigerde dus ook snachts naar de wc te gaan omdat ik dat dus gewoon niet durfde :P.
Het resort zat dus ook vlakbij het strand, maar je mocht er alleen op eigen risico in zwemmen. Het water is dus erg gevaarlijk omdat er stingers, haaien en krokodillen in het water zitten. Ik vond het ook niet echt een fijn idée om langs het strand te lopen, want maandag hebben we een boottocht gedaan op de Daintree river en die komt uit in de zee. In die rivier hebben we dus zoutwaterkrokodillen gespot van heel dichtbij (een was zelfs 4 meter lang), dus tsja de kans dat die in de zee zit(ten) is erg groot :|
Verder liep er ook een Grossowarie rond bij ons resort. Dat is dus een vogel ter grootte van een emu met een blauwe nek en een soort van stekel op zijn hoofd. Daar werd dus wel voor gewaarschuwd, want als die je achterna komt schijnt die je hele maag open te halen… brrr. Ik heb die avond dus gedroomd dat dat beest op mijn hoofd sprong :P haha.

Vorige week hebben we gezeild op de Whitsundays en zijn we naar Magnetic Island geweest. De Whitsundays was geweldig mooi. De stranden zijn zo wit (zie mijn foto's) en het water is zo helder. We hebben dolfijnen zien zwemmen en gesnorkeld (dit was echt mijn laatste keer), gezeild en veel gelopen. De Stranden van Whitehaven zijn superwit en het water is zo helder! Ik hoopte van mijn angst af te kunnen zijn en te gaan duiken op de Great Barrier Reef, maar helaas… het is voor mij niet weggelegd. Zelfs niet met onze stingersuit, die we aanmoesten voor de gevaarlijke jellyfish en de kou. Ik kom even niet op de Nederlandse naam van jellyfish :|
Op Magnetic Island hebben we in het wild koalas gespot, echt heel lief. Ze zijn veel kleiner dan we dachten. Waarom het Magnetic heet weet ik niet, maar het was niet heel bijzonder. OP gegeven moment heb je echt zoiets van alweer een eiland of alweer een strand.. strand is strand.. behalve Whitehaven dan ;).

De planning voor de komende dagen:
Vandaag gaan we naar een Kangaroo rescue center waar baby kangaroos worden grootgebracht waarvan de moeder veelal is aangereden door een auto. Verder hebben we nog 2 dagen over in Alice Springs. Zondag beginnen we aan een 3 daagse tour waarbij we onder andere naar Kings Canyon (weet de naam ff niet meer) gaan om te kamperen met -3 graden :S. We slapen dan in een swag, een soort van tentje waarbij je hoofd buiten  zit. Dat vind ik dus best creepy, maar er schijnen geen enge spinnen of slangen te zijn omdat het te koud is.. en je kan de sterrenhemel goed bekijken :D. Dat lijkt me echt supermooi. Ik zag vanaf Fraser Island al een ongelooflijk mooie sterrenhemel en zelfs de milky way! En dinsdag vliegen we naar Sydney.

Comment

Want to receive an email when a new travel story is added? Signup for the mailinglist